vasárnap, június 29

álmomban


Álmomban most sokféle dolog történt velem. Nem is tudom, mikor aludtam ki magam, mert most igazán pampuskára aludtam a fejem, pedig fél nyolckor keltem.
Utaztam a hetes busszal, de elhagytam a táskám a buszmegállóban, mert a Kriszti (Puppy) nem vigyázott rá eléggé. Ott volt a másik, a Barbi is (Puppy 2.), de ő azt hiszem nem beszélt.
Aztán Fruzsikával is álmodtam, aki megszökött az iskolából, mert nem tanult, és nem akart beegyeselni. Kinevették egy csomóan, de én láttam őt, és együtt éreztem vele, amikor a Déli Pályaudvarnál futott, haza, nehogy meglássák a tanárok, hogy ma lógni fog.
Álmodtam konkrét tanárokkal is, sőt még több osztálytárssal. Na meg persze mivel álmodhat még egy esztergomi emberke, aki utálja a politikát, politikával. Azt álmodtam, hogy egy tanteremben magyaráztam a Tibinek, hogy a politikusok olyanok, mint a darazsak. Amíg csak látod őket, amíg csak repülnek körülötted, amíg csak azt látod, hogy élőlények, addig nem zavarnak. Aztán amikor beléd eresztik fullánkjukat, rögtön zavarnak, és ha legközelebb látsz egyet, anélkül, hogy bármi kárt tenne benned, rögtön lecsapnád. Ez olyan evidensnek tűnt álmomban, most annyira nem tartom jó magyarázatnak.
ZM-mel is álmodtam ám. Vagy nem is tudom hogy írjam a nevét, de ő úgyis tudja, meg más is, hogy kiről van szó. Álmomban arról beszélgettünk, hogy egy másik iskolába megy tanítani, azt mondta, olyanba megy "ahol csak tanítani kell". Újságolta, hogy negyedikétől már be sem kell mennie ebbe az iskolába. Én hazamentem, és azon gondolkodtam útközben, hogy "jajj, csak ne általános iskolába menjen", mert ott biztos rossz lenne neki.
A táskám közben meglett. Aztán hirtelen becsengettek. Nem tudom, milyen apropóból, de ott voltunk egy teremben, rengeteg új osztálytárssal, a legtöbb lány volt. Durzák tanárnő 7:40-kor jött be, s mi reflexszerűen vigyázzba vágtuk magunkat, ő pedig leszidta az összes lányt, hogy be van festve a hajuk. Zsazsának olyan szép színű volt a haja. Szőke volt, és voltak benne narancssárga és zöld csíkok. Volt olyan lány, aki azzal mentette a helyzetet, hogy neki már elnőtt a haja. A keddi órarendre emlékszem félig, de hol földrajzzal, hol törivel kezdődött, és volt egy csomó olyan óránk, amire nem kellett semmit tanulni.
Megint ZM. Most a József Attila aulájában ült, és először Maf fejével mondta azt, hogy háromszor annyit tanul mostanában, aztán visszaváltozott ZM-mé, és újra elmondta ezt.
Ennyi. Jót aludtam-álmodtam.

1 megjegyzés:

ZM írta...

Csak tanítani...