kedd, február 17

Hol a Boros?



Ma reggel inkább el sem akartam hinni, amit láttam. Kinéztem az ablakon, s bár még sötét volt, mégis majdnem világoskéken világított a táj. Ennek láttán, bár még nem voltam egészen magamnál, már tudtam, éjjel nem állt el a hóesés, ma sem érek fel pontosan. A vasútig még ugyan taxi visz, így gyalog nem kellett megküzdenem az elemekkel, de amikor a vágányok mellé léptem, már láttam, a vasút ma sem lesz a helyzet magaslatán. A 6:38-as vonat szokott lenni ugyanis az a csúnya, koszos, sokak által csak szovjetnek becézett csoda, ami most még 6:50-kor is ott állt a 3. vágányon. Igaz, az utastájékoztatón csak úgy odavetve az állt, hogy a vonat 6:43-kor indul a 4. vágányról. Az utas meg majd kitalálja, hova szálljon, tulajdonképpen ideje is van az utasnak adott helyzetben korrigálni, ha rossz szerelvényre száll, hiszen úgysem indul pontosan, hiszen idő, mint a tenger. Múltkor hallottam, hogy Japánban olyannyira nem kés(het)nek a vonatok, hogy egy 5 perces késés után a felelős felakasztotta magát. Még jó, hogy a mi vasutasaink nem olyan melankolikusak.

Mindegy is. Volt azért jó is a reggelben. Volt ugyanis egy fél pillanat, amikor tényleg elhittem, hogy a 7:05-ös vonattal odaérek 9:00-re az Astoriához, meg volt ma egy társam is az utazáshoz, ha csak pár percre is. Ültem a kis papírkáimmal meg könyvemmel, a lábam áttettem a másikon, mint most, lefelé néztem, csak néha figyeltem fel a nagymamára és unokájára, akik valószínűleg fogszabályzásra mentek. A nagymama megkérdezte unokáját, megtudják-e nézni a vasúti kedvezményeket az msn-n. A lány ingerülten szólt ki fülhallgatójából, hogy az számítógép. Még mindig lenéztem, valamit olvasgattam, de olyan korán volt, hogy most már nem is tudom, mit. Egyszer csak egy árnyék közeledett, nem is értettem, ki akar leülni mellém, mikor üres a vonat. Borz volt, s úgy mentünk a vonaton, mint anno együtt iskolába minden nap, csak a Boros nem volt ott.

Egész nap esett a hó, most is esik. Egész télen nem esett ennyi, mint ma, aztán jövő héten meg március. Hogy lesz ebből tavasz már?

Nincsenek megjegyzések: