csütörtök, augusztus 26

...pedig mentél tévé 1.

Igazából azon is gondolkodnom kell, hogy érdemes-e ezen gondolkodni, de ha már felmerült bennem, akkor már teljesen mindegy.

Kapcsolgattam a tv-t, először Havas Henrik műsorának, a Hőmérőnek az ismétlését láttam az atv-n, a téma az volt, hogy érdemes-e, lehet-e ma gyereket vállalni a fiataloknak Magyarországon. Ez még le is kötött, úgy láttam, hozzáértő szakértőket hívtak a műsorba, s bár ahogy láttam, egymással nem teljes mértékben egyetértő szakemberek szólaltak meg, mégsem veszekedtek, hanem valóban vitáztak, mi több, érveltek, ez manapság azért ritka. Ez a műsor egyébként csak ismétlés volt, már nem készül több belőle. Egy műsor volt, ahol az emberek elemzéseket láthattak és hallhattak, olyan témákkal kapcsolatban szerezhettek információkat, amelyekről elképzelhető, hogy maguktól nem tudnak sokat, még akkor sem, ha éppen ők is érintettek.

...és íme a nagy magyar valóság a Duna Tv-n

Miután az atv-n vége lett a műsornak, átkapcsoltam a Duna Tv-re, hátha van valami, amit érdemes nézni, erre azt látom, hogy a már agyonhirdetett Diplomatavadász c. vadonatúj magyar műremek látható a nemzet televíziójában. Aki esetleg nem lett volna ilyen szerencsés, mint én, s elképzelése sem lenne arról, mit takar ez a cím, annak segítek, ne abból induljon ki, hogy a nemzet televíziójáról beszélünk, hanem készüljön fel a legrosszabbra. Én nem szeretem ha valaki rögtön fanyalogni kezd akkor, ha azt hallja, hogy magyar sorozat vagy magyar film, főleg akkor, ha olyanokat is látni a populárisabbak közül, mint a Pánik c. film, ami nekem kellemes csalódás volt, de amikor ilyet látok, mint ez, elveszítem minden reményemet, s belegondolok abba, hogy minek ide ilyen színvonalas képzés filmes területen, ha ez minden, amire szellemileg futja. Én nem várom el a Duna Tv-től, hogy reggeltől estig magyarkodjon a szó pejoratív értelmében, de szerintem ennél értelmesebb dolgokra is költhetné azt a pénzt, minthogy ilyen Született feleségekre és Szex és New York-ra hajazó gagyit gyárt, ami bármennyire is fáj, mondanivalóját tekintve semmiben sem különbözik egyik kereskedelmi tévé napi sorozatától sem, legfeljebb a kivitelezése igényesebb, de ennyi, nem több.

Miért írom le ezt a két dolgot egymás után? Egyrészt azért, mert engem érdekel, másrészt pedig azért, hogy bebizonyítsam azt, amit ma már nem is nagyon kell bizonygatni, a bulvár beette magát a közszolgálati tévékbe is, azt is mondhatnánk, hogy a kereskedelmi megfertőzte a közszolgálati tévét. Tudom, ez nem újdonság, de azért nem szeretek szó nélkül elmenni emellett, főleg azért, mert látom azt, szerintem mindenki látja, hogy az MTV nem csinál mást, csak önmagát ismétli, mert semmire nincs pénze, a Duna Tv meg szinglisorozatot csinál, nyilván ezzel pótolva azt az űrt, amit az MTV megszűnt műsorai hagytak, vagy hagyhattak volna maguk után, ha azok nagyrészéről nem lehetne ugyanezt elmondani.

Ennyi, már hiányzott egy kis tévés okoskodás.

(Tudom, hogy az atv kereskedelmi tévé, és még véletlenül sem érzem úgy, hogy az egyik elvette a másiktól a helyet, csak ilyen sorrendeben láttam a két műsort, és érdemesnek gondoltam megjegyezni.)
 
(A cím a Kispál és Borz Hang és fény c. számából való idézet.)

Nincsenek megjegyzések: