szerda, május 7


Amikor az ember már mindent elfelejt, már semmit sem vár, csak azt, hogy következzen valami, ami lefoglalja. Ami miatt nem gondol sem rá, sem a többiekre, de leginkább senkire. És ilyenkor jön egy SMS, és ilyenkor érzem azt, hogy egyszerre történt velem jó, és egyszerre a legrosszabb, mert igazából nem történt semmi, csak éppen téptek egyet azon a bizonyos seben, de kicsit megfújta a szél, s így már nem is olyan rossz...

Amikor olvastam az üzenetet, csak az jutott az eszembe, hogy minél előbb vissza kell írnom, aztán meg értesítenem kell a Borzot. Borznak leesett az álla, nekem meg nem kell egy darabig kávét innom, vérnyomásilag jól vagyok, köszönöm. Aztán pizzáztunk, megjelent a pofátlanul boldog Páni, akinek ma legnagyobb gondja az volt, hogy Uri Geller volt az est.tv címlapján.

Aztán hazaértem. Továbbra sem értettem a történteket, de aztán felhívott Borz...

"A nagy zöld szempár pillantása ráfordult, és Horn Mici felnevetett. A régi mókás nevetése volt, amitől úgy idegenkedett eleinte.

– Te a legjobban? Bizonyos vagy benne? Te csak a hősöket szereted, kis Vitay, a csinos fiatal hadnagyokat, jókedvű, bolondos asszonyokat, akik táncolnak, meg pimasz hangon beszélnek az igazgatóval, és nem engedelmeskednek senkinek. Zsuzsanna szereti Abigélt, Vitay, Zsuzsanna, aki akkor is ráismert már és féltette, mikor mindenki elhitte a komédiáját, és azt gondolta róla, szentimentális vén szamár.

Elhallgatott, az indulat elfojtotta a szavát. A kislány csak állt előtte. A felismerés, amely végre elért a tudatáig, olyan nagy volt és olyan megrázó, mint semmi ebben az iszonyú és gyönyörűséges hét hónapban.

– Te szereted Abigélt? – kérdezte Horn Mici. – Hisz eddig a percig azt képzelted, hogy én vagyok az. Én, és nem a legbátrabb és legtisztább szívű férfi, akit valaha ismertem." (Szabó Magda: Abigél)

Én sem tudtam ma, hogy ki Abigél, pedig olyan egyértelmű: igaz nem Garas Dezső, nem is férfi, amit viszont leírunk, bedobja kőkorsójába, és segít akkor is, ha mi már nem is számítunk rá - Bloganyánk.

Ja, és ő az árkodi ellenállás vezetője. :-)

1 megjegyzés:

ZM írta...

Ez olyan jó, annyira intelligens...