hétfő, január 26

Vége!



Végre vége van. Az átlagomat hagyjuk, nem egy gimnáziumi átlag, vagyis nem olyan, amilyet én szeretek. Van egy kettes, két hármas, két négyes, meg öt ötös. Nem is lenne olyan siralmas, ha csak a hagyományos átlagot néznénk (4,1), de a kredites az valami gyalázatos (3,9). Szóval remélem, hogy ennél csak jobb lesz, és ide is csak azért írtam le, mert olyan nagy divat lett az átlagbevallás.

Az a furcsa, hogy nagyon nem így képzeltem a vizsgaidőszakom utolsó napját, azt hittem, leeresztek majd mint az érettségi után, de nem tudok. Akkor hazajöttem, elnyúltam az ágyon, aztán úgy éreztem, hogy na, ezt jól megcsináltuk. Persze nem olyan egy egyetemi félév mint egy érettségi, bár azt mondták, olyan lesz. Vagyis tanulás szempontjából lehet, hogy olyan, meg az erőfeszítések szempontjából, de az eredménye, na, az egyáltalán nem olyan.

Ma a tipográfia vizsga egyébként igencsak érdekes volt. Az etr-ben (Egységes Tanulmányi Rendszer) 12 óra volt kiírva kezdésnek. Ez úgy jött létre, hogy a tanár úgy írta be az időpontot, hogy 12:00-09:00-ig (sic!) lesz, így aztán egyértelmű, hogy a kezdési időpontnak dél volt elküldve. Kiderült, hogy megjegyzésként ő azért odaírta, hogy 9-kor kezdünk, csak arról az etr nem küld e-mailt, ha valaki megnézte, például én, az tudta, ha meg valaki nem (12-ből 5-en), az nem jött vizsgázni. Nos, így indult a vizsga elvileg kilenckor, gyakorlatilag 9:45 körül. Bementünk a gépterembe, a tanár elmondta a véleményét személyenként az elküldött 5 oldal terjedelmű tipográfiai elemzésekről. Amikor hozzám ért, valami ilyesmit mondott. Nem jó. Nem tudom megmondani miért, de nem jó, nem olyan, mint a többieké. Túlzottan szubjektív, olyan mint egy élménybeszámoló. És különben sincs angol nyelvű absztrakt az elején. Na itt nyitottam ki a számat, közben azt is mondta, hogy újra kell írnom, de mire belélegeztem azt a levegőmennyiséget amely kieresztésével elmondtam volna neki, hogy hogyne lenne ott az angol nyelvű szövegrész, és egyébként is miért gond, hogy az enyém nem olyan mint a többieké, mikor az övékére is azt mondta, hogy rossz... (Már csak az érveléstechnikai és logikai alapismeretekre és a predikátum logikára hagyatkozva gondolom így: ha valami nem jó, egy másik valami pedig nem nem jó, akkor az jó.) Erre rájött, hogy ott volt az angol szöveg, aztán kezdődött a "konferencia", indultak a prezentációk. Harmadik voltam, s bár teljesen leforrázott az előző kritika, úgy gondoltam, majd én megmutatom. A mai magyar hírportálok tipográfiája. Jól elmagyaráztam neki, miért vettem bele az [origo] címsorát is, megértette, sőt, a végén még eleresztett egy olyat is, amikor arról beszéltem, hogy az [origo] a funkció rovására zsúfolja túl a formát és így az informativitás kerül veszélybe, szóval akkor azt mondta, hogy ezzel, de persze csak ezzel egyet ért. Hurrá. Végül 5-ös lett.

Jó, nem kerülgetem a forró kását, íme a jegyeim és a kreditek, hogy érthető legyen, miért vagyok ideges.

Bevezetés a művészettörténetbe 4 - 4 kredit
Emberi természet, női természet 2(!) - 4 kredit
Érveléstechnikai és logikai alapismeretek 5 - 3 kredit
Filozófiatörténet a szabad bölcsész alapszak hallgatóinak 4 - 2 kredit
Informatika bölcsészeknek (kommunikáció+kommunikáció és médiatud. szakirány) 5 - 2 kredit
Kommunikáció-retorika 5 - 2 kredit
Kommunikáció és médiatudomány alapozó: Médiumok és kritikáik 3 - 4 kredit
Tipográfia 5 - 2 kredit
Vizuális kódok 5 - 4 kredit
Bevezetés/Mi az esztétika? 3 - 4 kredit

Nincsenek megjegyzések: